hello...

Supported by votechdirect.com .

jom chat...


ShoutMix chat widget

korean song

Jumaat, 18 Jun 2010

Episod 23


"Adik,cepat sikit...doktor dah nak sampai..bawa sini ayam panggang tu.."Kata Hyn-Jung tergesa-gesa.Dania yang mudah kalut itu terus sahaja membawa makanan yang dipinta oleh abangnya tadi

'Apalah..'Dia merungut tentang abangnya.Makanan semua telah tersedia di atas meja.Tingal menunggu tetamunya sampai.

TING TONG!

Loceng sudah berbunyi.Hyun-Jung bergerak menuju ke arah pintu itu.Hairi berdiri di muka pintu dengan membawa sejambak bunga.

"Hi,Bro!Kenapa lambat sampai?"Sambut Hyun Jung gembira.

"Hehehe..sorila,jalan jam tadi.."Katanya sambil tersenyum.Hyun-Jung perasan akan bunga yang dibawa oleh Hari lalu dia bertanya.

"Untuk siapa bunga tu??Untuk aku ke?"Usik Hyun Jung.

"Banyaklah kau!"

"Hahaha..Jomlah masuk,adik aku dah masak.Sedap tau masakan dia.."Puji Hyun Jung sambil membawa Hairi ke dapur.Dania yang berada di dapur sedang sebuk mengemaskan bahagian sinki.Mukanya mengeluarkan riak terkejut apabila abangnya menepuk bahunya.

"Cukup cukuplah tu..tetamu  kita dah sampai dah.."Tegur abangnya.Dania hanya mengangguk.Dia jadi malu apabila matanya bertentang dengan mata Hairi.


"Sekejap,adik tukar baju dulu.."Katanya.Hairi hanya tersenyum melihat tingkah laku Dania itu.Hyun Jung memerhatikan gerak geri mereka berdua.'Memang sah dia suka adik aku'.Tidak lama kemudian,Dania kembali.Dia mengambil tempat disebelah abangnya.
Sambil makan mereka bertiga bercerita.Tentang kisah kisah terdahulu.

Tepat pukul 10 malam,Hairi meminta diri untuk pulang.

"Terima kasih atas makan malam kali ini,dan ini untuk Dania."Dia menghulurkan bunga yang dibawa tadi kepada Dania.Dania menyambutya malu.

"Dah dah..balik!Jangan nak bercinta kat sini!"Usik Hyun Jung.Seronok benar dia mengenakan kawannya itu,

"Yela yela..aku balikla ni...Tak baik tau halau orang.."Hairi bergurau.Mereka bertiga ketawa.

"Sekolah baik baik ye Dani.."Katanya lagi..Dania hanya mengangguk.

Mereka berdua hanya memerhatikan kereta nissan skyline itu pergi.Dania berlalu ke dapur untuk membersihkan sisa makanan tadi.Kemudian abangnya menepuk bahunya perlahan sambil menggelengkan kepalanya,Dia faham maksud abangnya itu.Menyuruhnya masuk tidur.Lalu dia pergi meninggalkan abangnya seorang di dapur mengemas.

*********************
"Hi Dania..dah sihat?Macam mana periksa tadi?"Tanya Daniel ramah.Dia berdiri di tepi meja makan dengan berpakaian kasual harini.Dania hanya tersenyum melihat sahabat barunya itu.


"Sudah..susah jugak periksanya tadi..tapi,kenpa saya tak nampak kawan saya yang lain?"Tanyanya hairan.Sepatutnya mereka semua akan mengambil ujian untuk kemasukan kolej harini.Tetai dia tak berjuma dengan seorang pun ahli SaPpHire.

"Mungkin diorag mengambil jurusan yang berlainan dan masa berlainan.."Jelas Daniel tenang.Dania hanya mengangguk.

"Nia..kenapa awak nak pindah?"Tanyanya.Daia yang sedang minum air ketika itu hanya memandangnya.

"Saya tak tau..Fitriey yang mencadangkan begitu.Lagipun kami akan belajar di Kolej Music kepunyaan bapa Irsyad."Dania memandang muka Daniel pelik.Muka Daniel tetiba sahaja berubah menjadi sayu.

"Tapi jangan risau..kemungkinan besar kami takkan lepas ujian itu kerana ujian itu terlalu susah bgi kami yg masih lagi berada di gred5.."Pujuk Dania lembut.

Tetapi Daniel tak merasakan begitu.Dania murid pintar.Dia pasti boleh lulus ujian itu dengan mudah.Dia cuba tersenyum dihadapan Dania.Adam secara kebetulan berada di belakang tiang turut mendengar perbualan mereka berdua.

"Huh..."Dia mengeluh perlahan.Kenapa masa aku gembira ada sahaja halangannya??


"Hey..apa kau buat kat sini?"Tegur Syamil.Dia turut memandang ke arah Dania yang sedang duduk bersama Daniel di kafeteria.Serta merta dia dapat mengagak.

"Kau jeles ke,Dam???"Duganya.Dengan pantas Adam menggeleng.Padahal mukanya sudah menunjukkannya.

"Kau kena pandai kawan nak rebut perempuan dari Daniel..."Kata Syamil sambil menepuk bahu Adam beberapa kali sebelum berlalu pergi menuju ke pintu utama.Adam kembali memandang ke arah mereka berdua.Sejujurnya memang dia cemburu.

********************

"Amboi amboi....seronoknya kau berdua berbual..."Suatu suara menyampuk perbualan diantara Dania dan Daniel.Mereka berdua memandang kebelakang.

"Korang!!!"Jerit Dania gembira.Fitriey,Ikhwan,Irsyad.Daniese,E-One dan Azzam berdiri di belakang mereka berdua.Daniese lantas memeluk sahabat baiknya itu.Dania membalas.

"Bila korang sampai??"Tanya Dania.Daniel yang berada dihadapannya hanya tersenyum.

"Kitaorang dah lama sampai..cuma kau je yang tak perasan.."Sindir Azzam.Dania ketawa.Mereka berenanm mengambil tempat duduk.Daniel beralih sedikit ketepi memberi ruang kepada mereka.

"Aduh..tinggal 1 sehari je kita periksa.."Keluh Azzam.Mereka smua ketawa,Kemudian Daniese terpandang susuk seorang yang dia kenali.

"Danish!!"Panggil Daniese.Danish yang ketika itu sedang mendengar MP3nya tidak mendengar panggilan Daniese itu.Lantas Daniese bangun daripada tempat duduknya dan pergi ke arah Danish.Dia membuka earphone Danish dan..

"DANISH!!"Jeritnya.Danish terkejut.Dia tidak perasan bila masanya Daniese berada di sebelahnya.Dia mengambil earphonenya yang terjatuh ke bawah tadi Sambil mengusap-usap telinganya.

"Lain kali jangan jerit macam tu.."Tegur Danish.Tapi Daniese buat muka selamba.Lantas Daniese menarik lengan Danish dan menariknya keluar daripada sekolah.Danish yang terpinga-pinga itu hanya terseyum.

""Kemana dia nak bawa Danish tu??"Tanya Ikhwan.Mreeka berenam yang duduk disitu hanya memerhatikan tingkah laku Daniese.

"Biarlah..."



P/S=Hrap para pembaca enjoy citer ni...Kyufa n Famin mntak maaf sesangat sbb lmbat post en3 bru..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

JoM LePaK SiNi

  • Kota Damansara Community Forest Park - *Pengenalan* *Hutan Simpan Kota Damansara* diwartakan sebagai Hutan Simpanan Kekal pada 18 Februari, 2010 melalui Warta Kerajaan Negeri Selangor No. 1534. ...
    Seminggu yang lalu
  • the world doesn't make sense! - "Where the hell are you bringing us, Ella?" The boy wiped the sweat dripping down the side of his forehead, his steps long, trying to catch up without trip...
    5 bulan yang lalu
  • Fareez itu suami aku! Bab 3 - Mataku tertumpu ke arah dia yang sedang duduk di hadapan tok kadi. Dia yang bernama Fareez, tunang Farah dan bakal menjadi suami aku dalam beberapa minit d...
    2 tahun yang lalu
  • Cerpen: Dia Berada di Carta Hati - Full version :) Maaf di atas segala kekurangan. Enjoy reading! “Tak nak!” Jerit aku sekuat hati ketika Amanina menarik tangan aku ke arah kereta yang dah...
    3 tahun yang lalu
  • cinta sunbae 31 - “ Andai awak tahu, perasaan saya pada awak, Isya. Dan andai awak turut ada perasaan yang sama pada saya… hidup saya akan jadi cukup bermakna.” Khairul me...
    6 tahun yang lalu
  • Episod 25 - Suasana di lapangan terbang itu riuh dengan jeritan-jeritan peminat kumpulan SapPhire dengan Miracle.Entah dari mana mereka tahu tentang berita bahawa mere...
    6 tahun yang lalu
  • pasal Endless Love - sapa2 yang nak baca entry baru Endless Love, sila ke Colours~Melody and Harmony :) Hana akan siarkan setiap entry baru kat situ tapi untuk entry lama akan ...
    7 tahun yang lalu
  • Bab 47(AKHIR) - Kakinya berjalan di lorong sepi itu. Sesekali memori menerjah fikirannya. Sudah empat tahun berlalu sejak X-Music dibubarkan dan ahli-ahli mereka pergi m...
    7 tahun yang lalu
  • chongmal mianhae.. - hye... korang sume.. first of all Sl nk minta maaf coz da lame x update blog.. br balik umah ney... then another sorry coz tomboy's love season 3 x dapat dis...
    7 tahun yang lalu

Pengikut

About Me

Foto saya
oppa kitorg=kyufa=ryeowook,hankyung & siwon famin=sungmin,kyuhyun & yesung hehe...*_=