hello...

Supported by votechdirect.com .

jom chat...


ShoutMix chat widget

korean song

Rabu, 17 Mac 2010

Episod 19

 Memandangkan mereka ini artis,tentulah menjadi tumpuan orang awam.Lagi-lagi mereka kacak,tak kiralah tua atau muda,semuanya ada di situ untuk mengerumi laluan mereka untuk pergi ke ruangan berlepas.


"Korang tak de guard ke nak kawal semua ni?"Tanya Young Hae pelik.Biasanya ahli kumpulannya sendiri,selalu dikawal.


"Kitaorang baik..tak macam kau,jalan sikit dah nak kene ada pengawal.."Sindir Erman.Young Hae henya tersenyum.


"Tapi kenapa aku rasa jeritan kat belakang ni lagi kuat?Ada artis lagi  ke yang nak pergi Denmark?"Tanya Farhan.Dia menoleh ke belakang.Tekaannya tepat.Memang ada artis lain selain mereka,SaPpHire.


"Nampaknya diorang satu plane dengan kita.."Kata Hafiz.SaPpHire nampaknya tidak perasan dengan kehadiran Miracle di hadapan.

*************

Dania mengambil tempat duduknya di tepi tingkap.Nampaknya dua tempat duduk disebelahnya masih belum terisi.Dia menyandar.Yang lain tak tahu la dimana kedudukan mereka.Lantas dia melentokkan kepalanya ke ruang tepi,dia memasang earphone ke telinga dan menutup kepalanya dengan penutup kepala.Sempat lagi dia ambil gambar!


Daniel mencari tempat duduknya.Setelah sekian lama mencari,baru dia berjumpa,kebetulan dia bersebelahan dengan Adam.Terdapat seorang gadis di sebelah tingkap.'Mungkin dia dah tidur.'Fikirnya.


"Adam,aku nak tengah,kau kat tepi sinilah.."Kata Daniel.Dia lagi suka duduk kat tengah.Adam hanya mengangguk.


"Sila pakaikan tali pinggang anda,kapal terbang akan berlepas sebentar lagi.."Kata pramugari yang berada di dalam kapal terbang.Daniel memakai tali pinggangnya.Begitu juga dengan Adam.Tetapi kelihatan gadis yang berada di sebelahnya ini belum memakai tali pinggang.Daniel mengejutkan gadis itu.


Alangkah terkejutnya dia apabila gadis itu mengangkatkan mukanya.Mereka berdua terkejut,begitu juga dengan gadis itu.


"Dania??"Hampir serentak mereka berdua bersuara.Dania kelu.Tak tahu nak berkata.Kemudian dia terus memakai tali pinggangnya.Melihatkan Dania tidak bereaksi,mereka membetulkan posisi mereka balik.Kapal terbang pun berlepas.


"Kenapa awak tak cakap ada majlis?"Tanya Adam memecah kebisuan diantara mereka bertiga.


"Saya terlupa.."Jawab Dania ringkas.Daniel pula kelihatan bingung di tengah.Diorang ni dah berbaik ke?Dia memandang ke arah Dania dan kemdian berbisik.


"Awak dah berbaik dengan dia ke?"Tanyanya perlahan.Tidak mahu didengari oleh Adam.Dania mengangguk perlahan.


"Saya tak sukalah bermusuhan dengan orang..."Terang Dania.Kini giliran Daniel yang mengangguk.Kemudian dia bertanya lagi.


"Siapa yang nak bertunang tu?"Dania tersenyum simpul.

 
"Adalah.."Mendengarkan jawapan yang tidak diingininya itu,Daniel buat-buat merajuk.Comel sungguh mukanya masa itu membuatkan Dania geram lantas menyumbatkan makanan di dalam mulut Daniel.Daniel terkejut dengan perlakuan berani Dania itu.Adam secara tak sengaja juga melihat adegan itu berasa cemburu.Dia memalingkan mukanya ke hadapan.


"Janganlah merajuk..nah!Dengar lagu ni..Ni salah satu lagu favourite saya,dari kumpulan awak..dengar.."Kata Dania.Dia menyerahkan salah satu earphone itu kepada Daniel.Daniel menyambutnya.Dia juga ingin mendengar lagu apa yang Dania minati.

SHINING STAR

Shining star,like a little diamond,makes me love
Nehge ggoogyeul gateun dalkomhan misolo nal balabumyoh soksakyuhjwuh
(Looking at me with the sweet smile,that's like a dream to me,whisper to me)
Hangsang hamggeh halgguhla till the end of time
(We'll be always together 'till the end of time)
Oh!day by day hangsang neh gyutteh geudehga muhmooluh jwuh
(Oh!day by day,stay by my side always)
Stay in my heart! noonbooshin shining my love
(Stay in my heart,dazzling,shining my love)
Neul barago itjyo hangsang guhgih ehsuh ooseum jitgeleul
(Always hoping..that you'll be smiling at that place)
Ddeut moleul ohehwa iyoo ubneun mioomeh himi deuluhdo
(Even when you're suffering because of misunderstanding and reasonless hate)
Duh muh gosseul byawo ijeh shijak ijyo ullgo shippeuh dden naege gidehyo
(Look at the further place..it's the start now,when you want to cry,lean on me..)
Boojuk hajiman geudul jilkegeh yo
(Even though I'm lacking you..I'll protect you)
Sarangeun guleukeh chom sunggan bootuh
(Love flies to the deepest part of the hard)
Chajawa gajang gippeun gosseh nalawa nal ddeugup geh eh
(From the start and make me warm)
Byunhaji anneun dulliem geudeneun
(The never changing-trembling you are..)
Shining star!Like a diamond,makes me love
Nehgeh ggoogyeul gateun dalkomhan misolo nal balabumyoh soksakyujwuh
(Looking at me with the sweet smile,that's like a dream to me,whisper to me)
Hangsang hamggeh halgguhla till the end of time
(We'll be always together 'till the end of time..")


Air mata Dania menitis,dia begitu sensitif terhadap lagu yang didengarnya.Daniel yang melihatnya mengelap air mata Dania dengan menggunakan sapu tangannya.Dania mengambil sapu tangan yang bewarna biru itu daripada tangan Daniel.Dia rasa tak selesa apabila dilakukan sebegitu.Daniel meghela nafas.


"Awak ni sensitif juga ye?"Usik Daniel.Dania hanya diam.Daniel tersenyum.Dania mamakai balik earphonenya kembali dan menutup kepalanya seperti sebelumnya.Apabila melihat Dania berperilaku begitu,Daniel tahu yang Dania mahu bersendirian.


Manakala Adam yang berada di sebelah hanya mendengus apabila melihat adegan Daniel dengan Dania.Hatinya bertambah sakit apabila mereka berdua berkongsi earphone.Adam mencebik apabila melihat Daniel tersenyum sendirian.Benci betul!

****************

Mereka telah sampai di lapangan terbang Aarhus pada jam 5 petang.Abangnya telah menyediakan sebuah limousin untuk mereka.Jadi,lepas ni mereka akan terus menuju ke Villa Austhin dan menginap di situ sepanjang majlis itu berlangsung.Bagi Miracle pula,mereka semua menginap di hotel milik keluarga Farhan di sana.

Mereka habiskan masa di situ dengan membeli baju-baju yang hendak di pakai di majlis itu.Sementara itu,ahli-ahli Miracle berfikir,siapa yang nak bertunang sebenarnya?Dania atau Daniese?

P/S:Jom sama-sama kita teka,siapa yang akan bertunang sebenarnya?Dania atau Daniese atau??

2 ulasan:

JoM LePaK SiNi

  • Terima Kasih Cinta Bab 5 - BAB 5 “APA ni, Dhia?” Nadhrah bercekak pinggang di depan aku sambil menilik aku dari atas ke bawah. Kenapa pula nak tengok aku sampai macam tu sekali? A...
    3 tahun yang lalu
  • Batam dan Pulau Bintan - Assalamualaikum Trip ni adalah bersama family, dan membawa ibu bersama adik2. Trip ni adalah bersama family , dan membawa ibu bersama adik2. Total budget ...
    3 tahun yang lalu
  • dust - ~ recommended music: you get me so high - the neighbourhood ~ “You know what’s wrong with you, Song Mingi?” Yunho slurred, the bottle of soju still in hand...
    4 tahun yang lalu
  • Fareez itu suami aku! Bab 3 - Mataku tertumpu ke arah dia yang sedang duduk di hadapan tok kadi. Dia yang bernama Fareez, tunang Farah dan bakal menjadi suami aku dalam beberapa minit d...
    9 tahun yang lalu
  • cinta sunbae 31 - “ Andai awak tahu, perasaan saya pada awak, Isya. Dan andai awak turut ada perasaan yang sama pada saya… hidup saya akan jadi cukup bermakna.” Khairul me...
    13 tahun yang lalu
  • Episod 25 - Suasana di lapangan terbang itu riuh dengan jeritan-jeritan peminat kumpulan SapPhire dengan Miracle.Entah dari mana mereka tahu tentang berita bahawa mere...
    13 tahun yang lalu
  • pasal Endless Love - sapa2 yang nak baca entry baru Endless Love, sila ke Colours~Melody and Harmony :) Hana akan siarkan setiap entry baru kat situ tapi untuk entry lama akan ...
    13 tahun yang lalu
  • Bab 47(AKHIR) - Kakinya berjalan di lorong sepi itu. Sesekali memori menerjah fikirannya. Sudah empat tahun berlalu sejak X-Music dibubarkan dan ahli-ahli mereka pergi m...
    14 tahun yang lalu
  • chongmal mianhae.. - hye... korang sume.. first of all Sl nk minta maaf coz da lame x update blog.. br balik umah ney... then another sorry coz tomboy's love season 3 x dapat dis...
    14 tahun yang lalu

Pengikut

About Me

Foto saya
oppa kitorg=kyufa=ryeowook,hankyung & siwon famin=sungmin,kyuhyun & yesung hehe...*_=