hello...

Supported by votechdirect.com .

jom chat...


ShoutMix chat widget

korean song

Jumaat, 26 Februari 2010

Episod 14

"Wei,popcorn dah siap belum?Citernye dah nak mula ni..."Tanya Dania kepada Azzam yang berada di pantri di dalam bilik wayang.


"Ye..ye..aku datang ni..tak tahu sabar apa.."Rungut Azzam.Tetapi didengar Hyun-Jung.


"Kau ngutuk adik aku ye..siap kau!"Kata Hyun-Jung dan dia terus bangun mengejar Azzam yang baru sahaja mahu duduk sambil tangannya masih lagi memegang popcorn Dania.


"Hei!Apa lari-lari ni?"Sergah Daniese yang baru sahaja tiba dengan Fitriey.Mereka berdua baru sahaja menghabiskan perbincangan tentang konsert mereka yang ke-25 pada lusa.Hyun-Jung dan Azzam serta-merta berhenti berlari.


"Rumah kau ni besar sangat..sebab tu diorang lari-lari.."Gurau Ikhwan.Mereka semua ketawa.


"Kalau Azzam tu aku percayalah sebab dia memang macam tu..tapi takkanlah hyung pun sama?"Balas Daniese.Hyun-Jung menundukkan mukanya.Mereka semua sekali lagi ketawa.


"Dahlah..aku nak tengok citer ni.."Irsyad bersuara dengan nada marah.Dia duduk di barisan paling hadapan sekali.Beranilah katakan...


"Korang berdua bincang apa tadi?"Bisik Dania setelah mereka semua mengambil tempat duduk.


"Pasal konsert kita lusa..."Beritahunya.Dania mengangguk.Kemudian dia tersentak.Minggu depan?Alamak!Dia kene buat terapilah!!


"Daniese..err..errrr..aku tak boleh buatlah..aku..aku kene pegi luar negara.."Tipu Dania.Dia telah berjanji dengan abangnya untuk buat terapi.Kata doktor,ianya masih peringkat awal,masih boleh dirawat lagi


"Hah?!kenapa pegi masa tu??"Terkejut Daniese dengan apa yang Dania cakap.


"Ssshhhh..perlahanlah sikit..aku ada urusan peribadi..."Beritahu Dania.Daniese dah tak senang duduk jadinya.Lantas dia mengajak Dania keluar untuk bercakap.Dania setuju sahaja.


"Apa yang peribadi sangat tu??Beritahu aku awal-awallah.."Gasak Daniese.Buat penat je dia dengan Fitriey aturkannya.Kemudian dia mengeluh.


"Maaf..aku tak bermaksud tak nak beritahu kau awal-awal..aku kene pergi Denmark seminggu.."Dania sudah menunduk.


Dia rasa bersalah.Satu,sebab dia menipu,kedua,sebab dia sedang menyembunyikan perkara sebenar daripada kumpulannya sendiri yang kadang-kadang sudah dianggap seperti satu keluarga.Tetapi dia tak nak diorang semua sedih..biarlah..tunggu dia sihat semula baru dia akan ceritakan perkara sebenar.


"Baiklah..bile kau nak bertolak?Kitaorang hantarkan."Soal Daniese.Mungkin mereka semua boleh meluangkan masa untuk menghantar mereka berdua sehingga ke lapangan terbang.Pantas Dania menggeleng.


"Tak boleh!takboleh..besokkan ada latihan.Korang tak payah hantar,kitaorang pergi sendiri..."Alih Dania.Daniese dah tak boleh kata apa apa dah.Tiba-tiba loceng rumah berbunyi.Lantas dia naik ke atas untuk melihat.


Apabila dia membuka pintu,dilihatnya tiada siapa.Bila dia mahu masuk kedalam dia tersepak sesuatu.Sekeping surat bewarna pink.Dia membacanya.

Kepada Daniese yang kucintai,


   Lama Hae tak dengar khabar berita daripada Niese.Macam mana keadaan Niese sekarang?Adakah Niese baik-baik sahaja?Dah dua tahun kita tak berjumpakan?Dengarnya Niese sudah ada teman lelaki baru?

   Secara jujur Hae masih lagi cintakan Niese.Hae masih lagi tak boleh nak lupakan Niese.Tapi senangnya Niese lupakan Hae?Apa cinta Hae ni tak lagi bertakhta di hati Niese?Niese dah lupa ke?Bukankah kita berdua pernah berjanji tak akan melupakan antara satu sama lain walau apapun yang terjadi?Niese dah lupa ke?

Niese memang dah tak sayang Hae lagi agaknya ye?Mesti Niese ingat Hae dah matikan?Rupa-rupanya begitu cinta Niese kat Hae..Tapi tak apa..kerana Hae akan berusaha untuk mendapatkan hati Niese balik...

Hanya Niese yang bertakhta di hati Hae..tiada yang lain..hanya satu...



                                                                                                      Yang mencintaimu

                                                                                                             Hae-Rim

Selepas sahaja Daniese membaca surat itu,dia lantas terduduk.Air matanya mula menitis.Terkejut dengan apa yang diterimanya.Surat daripada Hae?Hae masih hidup ke? Kalau masih hidup,dimana dia sekarang?Dan macam mana dia tahu aku dah ada teman lelaki baru?Aaaahhh!!!Hae dah matilah!!!!Bukankah masatu dah keluar berita yang anak tuan pengarah hotel terbesar di Korea mati kemalangan??Ini mesti budak-budak lain yang buat ni!Hati Daniese berbolak-balik menidakkan kehadiran surat itu.


"Siapa yang datang Niese?"Tanya Dania secara tiba-tiba.Daniese dengan pantas mengesat air matanya.Dia memandang muka Dania.Surat itu direnyukkan.Hae-Rim memang dah mati!


"Ah..tak de sesiapa pun..."Balasnya.Dania mengangguk.


"Tak nak tengok citer hantu ke?Dah nak habis citernya,diorang berenam nak tidur mana?"Beritahu Dania.Kemudian dia terlihat mata Daniese merah.Mesti ada yang tak kena  ni...


"Oh..diorang tidur kat bilik tetamu sebelah bilik aku..kau tidur dengan akulah.."Daniese meruasaha mengawal suaranya.


Dania hanya mengangguk.Dia nampak sebenarnya apa yang berlaku,pasti dia dah muncul..surat yang dipegang oleh Daniese tadi dilihat sudah pun direnyukkan..kasihan kau Daniese..maafkan kami semua sebab menipu...

***************

"Danish!Danish!Sini sekejap!"Panggil Daniel.Danish yang sedang leka berbual dengan telefonnya tidak mendengar panggilan Daniel.Daniel mendengus.Dia pergi ke arah Danish dan menjerit di telinganya.


"Danish!!!!!!!"Danish yang sedang berbual terkejut sehingga kerusi yang didukinya tergolek ke belakang.Semua yang berada di situ mengetawakan Danish.


"Aduhh...kenapa kau jerit??Sakit pinggang aku.."Kata Danish.Syamil membantunya bangun.Sisa-sisa ketawa masih lagi kedengaran.

"Sori..jom ikut aku sekejap.."Daniel menarik tangan Danish pergi ke belakang sekolah.Dia memandang ke kanan dan kekiri untuk memastikan tiada siapa yang mengekori mereka berdua.


"Ada apa?" Tanyanya.Dia pelik apabila Daniel mengeluarkan dua helai kertas bewarna putih dari belakang.


"Apa tu?"Daniel tersenyum.

"Tiket konsert SaPpHire..."Beritahu Daniel perlahan.Danish terkejut.


"Gila kau!!Kalau Syamil tahu.."Dengan pantas Daniel menutup mulut Danish.


"Ssshh..aku tahulah..sebab tu aku ajak kau pergi belakang sekolah.."Daniel berkata dan lantas melepaskan pegangannya.Danish tercungap-cungap seketika.Daniel menghulurkan tiket itu kepadanya.


"Bila konsert tu?"Dia membuka lipatan tiket itu.


"Esok..aku nak tahu gak lagu diorang ni macam mana.."Daniel bekata sekadar untuk mengelakkan Danish mengesan sesuatu.Dia sebenarnya cuma ingin menemui Dania.


"Kenapa ajak aku pulak?"Soal Danish hairan.Daniel kemudiannya tersengih.


"Aku tahu kau suka Daniese.."Kata Daniel.Muka Danish memerah.Malu barangkali..


"Setuju ke tak ni??"Daniel bertanya sekali lagi memandangkan Danish yang hanya mendiamkan diri.Kemudian Danish mengangguk perlahan.


"Tapi macam mana nak pergi?Kita ni kan..ahh..tahu-tahu jelah...nanti kita kene serbu macam mana?"Danish meluahkan kerisauannya.

"Kita menyamar lah pandai!!"Kata Daniel sambil menepuk belakang Danish dan terus berlalu.


"Sakitlah pandai!!"Jeritnya kembali.Tetapi Daniel tak mendengar.

*****************

"SaPpHire!!SaPpHire!!!SaPpHire!!"Penonton bersorak apabila SaPpHire menunjukkan muka di pentas.Tetapi ada sedikit kelainan pada pagi itu.Danish dan Daniel yang berada di barisan hadapan sekali pun merasakan ada kekurangan.


"Apa khabar semua!!!!Pasti anda semua tertanya-tanya kemana peginya Daniakan??Dia ada urusan penting di luar negara buat seminggu ini!!"Beritahu Fitriey jelas kedengaran di seluruh stadium itu.Daniel mengeluh.


"Tapi tak apa.Kami semua akan ceriakan anda semua dengan lagu kebanggaan kami..terimalah..JO JO!!"Sambung Fitriey.Lalu mereka mengambil posisi masing-masing.Muzik mula berbunyi.Penonton mula bersorak kembali.

Gobwa gunyol jom bwa najjumiya innun gon shwipdago
Mitgo shipji anha oh..ah..jami ojin anunn bam
Mori apun ijishi namo jigyowo!
Murup kulkko gasumchigo urobwado
Do andwenun gon andweni!

Jo Jo!sulpun umagi hurulttae nol saenggakhae(eh eh eh)
Jo Jo!janinhan nonun wae jiwoji ji annyago(oh oh oh)

Hey,My Jo Jo!
Love,Yes Jo Jo!
Stay,mwol jalmothaenni I I was blind!
Hey,My Jo Jo!
Love,Ys Jo Jo!
Stay,du nune balphyo I I was blind!

So many night I wonder why
What can I do to make it right
Everything will be alright
So Jo Jo just tell me why

Ulgo shipji anha oh..ah..gipi halkwio borin mam
Mori apun ijishi nomo jigyowo!
Chiwaebwado gu chiwan sogul biwabwado
Do andwenun gon andweni!

Jo Jo,issun umagi momchulttae nol bonallae(eh eh eh)
Jo Jo,janinhan nonun wae jiwoji ji annyago(oh oh oh)

Hey,My Jo Jo!
Love,Yes Jo Jo!
Stay,mwol jal mothaenni I I was blind!
Hey,My Jo Jo!
Love,Yes Jo Jo!
Stay,nan morugesso ah ah ajikdo!

Baby!!
Jo Jo non ani irido chagaun Heart!
Baby,Baby wae ganni uldo jicheo kkaneun kum!

Jo Jo sulpun umagi hurulttae nol saenggakhae(eh eh eh)
Jo Jo janinhan nonun wae jiwoji ji annyago(oh oh oh)

Jo Jo issun umagi momchulttae nol bonallae(eh eh eh)
Jo Jo,janinhan nonun wae jiwojiji annyi annyago!

Hey,My Jo Jo!
Love,Yes Jo Jo!
Stay,mwol jal mothaenni I I was blind!
Hey,My Jo Jo!
Love,Yes Jo Jo!
Stay,du nune balphyo I I was blind!

Penonton terus bersorak dan bersorak sehingga lagu yang ke-15 dipersembahkan.Daniel dan Danish juga terpegun dengan nyanyian mereka semua buat kali yang kedua.Tetapi kali ini lagi hebat daripada masa pertadingan itu.Mungkin juga lagi hebat jika Dania turut sama unntuk menyertainya!


"Terima kasih semua!!!Kata mereka berenam lantas tunduk hormat.Tepuka gemuruh kedengaran.


"Kami harap selpas ini anda akan terus menyokong kami!!"Azzam berkata dan dia mula act cool,Penonton penonton terutamanya perempuan menjerit.Mereka berenam tersenyum.


"Jumpa anda semua pada kosert yang akan datang!!"Kata Daniese selaku pen.ketua dan mereka terus pergi ke belakang pentas.


"Fuhh!penatnnya!"Keluh Ikhwan dan dia terus duduk untuk melepaskan penat.Fitriey menoleh ke arah Ikhwan yang sudah duduk.

"Jangan duduk dulu..cepat,nanti ada sesi autograf..kalau lambat nanti pengarah marah!"Tegas Fitriey berbicara.


"Hah!!??Ada sesi autograf??!!hahh...pengsan aku!!"Keluh Ikhwan.


Daniese hanya menggeleng melihat perlakuan Ikhwan itu.


"Macamlah tak biasa.."Daniese berkata.


TOK!TOK!


Pintu terbuka.Seorang lelaki memegang sejambak bunga lily putih menghlihatnya.


"Cik Daniese,ada bunga untuk cik."Kata lelaki itu.Dalam keadaan yang bingung,dia menyambutnya.Dia membaca kad yang terselit di celah bunga lily itu.

Semoga berjaya,
Hae-Rim

Sekali lagi nama itu dibacanya.Siapa sebenarnya yang cuba menipu dia?Siapa??


**********
P/S:Harap maaf jika kami lambat post n3 baru,,sebok ckit cbab nak peksa...so,faham-fahamlah ye...



   

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

JoM LePaK SiNi

  • Trip ke Korea - Busan & Seoul (Part 1) - Trip ke korea April 2017 Actually kiteorang, aku dan milah pada mulanya bercadang nak pergi japan.. tujuan utama kiteorang nak tengok sakura pada bulan ap...
    5 hari yang lalu
  • the world doesn't make sense! - "Where the hell are you bringing us, Ella?" The boy wiped the sweat dripping down the side of his forehead, his steps long, trying to catch up without trip...
    3 minggu yang lalu
  • Fareez itu suami aku! Bab 3 - Mataku tertumpu ke arah dia yang sedang duduk di hadapan tok kadi. Dia yang bernama Fareez, tunang Farah dan bakal menjadi suami aku dalam beberapa minit d...
    2 tahun yang lalu
  • Cerpen: Dia Berada di Carta Hati - Full version :) Maaf di atas segala kekurangan. Enjoy reading! “Tak nak!” Jerit aku sekuat hati ketika Amanina menarik tangan aku ke arah kereta yang dah...
    2 tahun yang lalu
  • cinta sunbae 31 - “ Andai awak tahu, perasaan saya pada awak, Isya. Dan andai awak turut ada perasaan yang sama pada saya… hidup saya akan jadi cukup bermakna.” Khairul me...
    6 tahun yang lalu
  • Episod 25 - Suasana di lapangan terbang itu riuh dengan jeritan-jeritan peminat kumpulan SapPhire dengan Miracle.Entah dari mana mereka tahu tentang berita bahawa mere...
    6 tahun yang lalu
  • pasal Endless Love - sapa2 yang nak baca entry baru Endless Love, sila ke Colours~Melody and Harmony :) Hana akan siarkan setiap entry baru kat situ tapi untuk entry lama akan ...
    6 tahun yang lalu
  • Bab 47(AKHIR) - Kakinya berjalan di lorong sepi itu. Sesekali memori menerjah fikirannya. Sudah empat tahun berlalu sejak X-Music dibubarkan dan ahli-ahli mereka pergi m...
    7 tahun yang lalu
  • chongmal mianhae.. - hye... korang sume.. first of all Sl nk minta maaf coz da lame x update blog.. br balik umah ney... then another sorry coz tomboy's love season 3 x dapat dis...
    7 tahun yang lalu

Pengikut

About Me

Foto saya
oppa kitorg=kyufa=ryeowook,hankyung & siwon famin=sungmin,kyuhyun & yesung hehe...*_=