hello...

Supported by votechdirect.com .

jom chat...


ShoutMix chat widget

korean song

Jumaat, 8 Januari 2010

Episod 2



Sejak kumpulan SaPHire datang,semuanya sudah berubah.Tiada lagi sorakan untuk mereka,tiada lagi layanan istimewa untuk mereka dan yang penting peminat mereka juga sudah berkurang.Boring sungguh.Yang ada pada mereka sekarang hanyalah bilik ini.


"Aku tak caya betullah...diorang ni memang hebat..kedudukan dalam cool prince pun diorang rampas..aku tak puas hati betul!!"Bentak Emran.Mereka semua mengangguk.


"Aku pun tak caya yang budak yang langgar kau aritu Danish,dia pulak yang jadi pelajar paling pintar dalam sekolah ni..aku kalah dengan budak perempuan,malu aku!"Daniel menghadap muka Danish.Danish hanya mengjungkit bahu.


"Kau okey lagi..aku lagi malu!dahlah aku ni atlet sekolah,kalah pulak dengan budak nama Azzam tu.."Adam pula berkata.Syamil sebagai ketua cuba merenggangkan suasana yang 'panas'.


"Okey..dahlah..nak buat camne.."


"Wei,tengok ni!"Emizal tiba-tiba terjerit.Dia ketika itu sedang melayari internet.


"Apa?Apa?"Mereka semua berpusu-pusu ke arah Emizal.


"Ni hah...biodata kumpulan SaPpHire,Fitriey ketua diorang tu dulu jadi model,sekarang pun sama..tapi kali ini dia lebih aktif dalam bidang nyanyian.E-One ni pulak,dia ni penyanyi dan pelakon,pernak gak memenangi anugrah,dia juga memegang anugrah di sekolah lama dia dulu sebagai pelajar paling cute.."Emizal memberitahu sambil membuat-buat termuntah.Bila dia hendak sambung,Syamil menyampuk pula.


"Dia sekolah mana dulu?"


Semua menjeling ke arah Syamil.Menyedari hal itu,Syamil menunduk,sedar barangkali wrong time.


"Azzam ni pulak dia pun sama macam E-One,dia ni pelakon gak..ayah dia ni ada perniagaan jualan kereta-kereta mewah,mungkin sebab tu diorang ada kereta hebat-hebat.Dia ni atlet negara masa dia kat sekolah lamanya dulu.Irsyad tak banyak penerangannyer kat sini.Yang ditulis cuma dia ni pernah jadi model pakaian sejuk.Bapaknyer ada perniagaan sendiri.Yang ni pulak budak pandai,Ikhwan namanya,IQ nyer tinggi,kat sini cakap IQnya mencecah 150..tapi setakat ini kau masih tinggi lagi lah.."kata Emizal kepada Daniel.Daniel mengerutkan kening.Tak faham.Emizal meneruskan lagi penerangannya.



"Yang ni ahli perempuannya.Dania,seorang budak IQ tinggi sehingga mencecah 200.Pernah memenangi anugrah pelajar paling pintar,dia ni pun bapaknya boleh tahan,ada pulau sendiri dekat-dekat dengan Jepun.Daniese ni pulak,kalau ikut kumpulan ini,dialah paling kaya.Dia ni digelar 'coolgirl' sebab sikapnya yang bersahaja..dia ni tak suka tunjuk-tunjuk..dan dia ni bahagian vokal tak silap aku.."Penerangan Emizal membuatkan mereka semua terlopong.


'Hebatnya diorang!!'


"Kau ni Emi!asal kau bagitau kitaorang pasal benda ni?"Adam tiba-tiba je marah.Siap pukul kepala Emizal lagi.


"Kau ni kenapa pulak nak marah-marah?"Emizal pelik.Sakit juga kepalanya dipukul Adam.

"Marahlah!kau ni buat aku sakit hati lagi adalah!bukannya menenangkan aku!"Bentak Adam.Yang lain mengangguk.

"Haha...manalah aku tahu..aku jumpa info je terus bagi tahu korang."Emi menahan diri daripada kepalanya diketuk lagi.



"ISH!''Daniel geram.Masih tidah puas hati.'Kepada si minah tu menyibuk je sekolah sini.Habis nama aku tergugat.'Daniel mem
bebel di dalam hati.Marah akan Dania.Mahu sahaja dia cekik Dania sampai mati.Haha..puas hati dia.




***************************




Sementara itu,Dania yang sedang menikmati minuman jus lobaknya tersedak.


"Siapa yang sebut nama kau tu,Dania?"Tanya Azzam.


"Entahlah..."


"Tulah..siapa suruh kau tu cantik sangat..kan dah ade orang angaukan kau sampai sehari tak sebut nama kau pun tak boleh..haha.."Daniese bergurau.Mereka yang lain ketawa.


"Okeylah..okeylah..macam mane dengan keluaran album kita yang sekarang?"Tanya Dania.


"Bagus...nampaknya kita pecah rekod..haha.."E-One berkata.

"Wei,Azzam!Asal kau semalam beria-ria selamatkan kitaorang?daripada tengok cara kau semalam pulas tangan dia,nampak macam kau tengah geram.."Soal Ikhwan.Fitriey pula mengerutkan kening.


"Takdelah..abistu dia kacau geng kita..takkanlah aku nak tengok je..aku pun geramlah.."Azzam tersenyum sambil menjeling ke arah Dania.Tapi dia tak perasan.

"Aku tak tahulah kenapa harini kita happy sangatlah?"Irsyad tanya.Pelik jugak dia.


"Yang aku tahu arini kita memang happy..haha.."Entah kenapa haritu memang banyak gelak ketawa daripada kumpulan SaPpHire.

"Ehem..ehem.."Kedegaran satu suara garau.Mereka menoleh ke belakang.


Miracle!


"Emm..kenapa?Nak cari gaduh lagi?"Mereka memalingkan muka ke meja balik.Fitriey masih geram dengan apa yang pernah dilakukan kepada Dania dan Daniese.Memandangkan mereka berdua kumpulan yang terkenal,meja mereka jadi tumpuan.


"Bukan..kalau kami datang cari gaduh,kami dah bawa pemukul untuk pecahkan kepala awak."Haqem berkata.


"Hemm..kalau bukan nak ape?"Irsyad bertanya dengan suara yang dingin.


"Kami ni masih punya perasaan.."Syamil membela kumpulannya.Kurang senang dengan percakapan Irsyad.


"Kalau ada perasaan..korang takkan buat kami macam tu.."Dania,kalau dah geram,daripada lembut boleh tukar jadi garang.Dia menjeling ke arah Adam yang kelihatan gelisah.


Adam perasan Dania memaksudkan dirinya.Lantas dia menunduk ke bawah.


"Kami takkan buat macam itu kalau diorang minta maaf."Hafiz pula membentak.Sakit hatinya.Perempuan tu,kalau boleh aku bunuh,aku bunuh sekarang juga!Daniese..aku ingat kau sampai mati!


"Dahlah geng,kita blah dari sini!buat sakit hati je!"Ikhwan bangun dengan kasar sehingga kerusi yang didudukinya terjatuh.Yang lain hanya mengikuti rentak Ikhwan bangun daripada kerusi dan meninggalkan bilik makan.


"Korang jangan ingat yang korang tu hebat sangat!!"Emran menjerit.Langkah SaPpiHire terhenti.Mereka memusing.


"Memang.Memang kitaorang hebat.So,ada masalah ke?"Irsyad menyindir.Syamil mengetap bibir.Geram.


"KAU JANGAN INGAT MENTANG-MENTANG ALBUM KORANG TEMPAT TERATAS,KAU BOLEH BUAT KITAORANG NI MACAM SAMPAH!!"Daniel menengking.Dania pula tersenyum.


"Oh..jadi korang ngaku lah yang korang ni sampah?ish..ish..kitaorang tak pernah pun terfikir sampai macam tu.." Mereka semua tersenyum sinis apabila Dania membalas.Dania kalau lawan cakap,pasti dia menang punya..


"HEI,DANIA!!KAU...."Belum sempat daniel membalas,Daniese memotong percakapannya.


"Dahlah..buang masa je kan kita kat sini?baik kita pergi bilik studio latih.."


Danish geram.


"Daniese..Daniese...kau ni memang tak tahu nak menghargai betullah..kenapa kau tukar personaliti kau?Kau pernah dikecewakan ke?Mesti kau ni tak pandai nak jaga hati orang,sebab tu jadi macam ni."Dia langsung ketawa.Tanpa diduga...











1 ulasan:

  1. whoa!!! nice story sambung lagi kew all the best...good luck

    BalasPadam

JoM LePaK SiNi

  • Kota Damansara Community Forest Park - *Pengenalan* *Hutan Simpan Kota Damansara* diwartakan sebagai Hutan Simpanan Kekal pada 18 Februari, 2010 melalui Warta Kerajaan Negeri Selangor No. 1534. ...
    Seminggu yang lalu
  • the world doesn't make sense! - "Where the hell are you bringing us, Ella?" The boy wiped the sweat dripping down the side of his forehead, his steps long, trying to catch up without trip...
    5 bulan yang lalu
  • Fareez itu suami aku! Bab 3 - Mataku tertumpu ke arah dia yang sedang duduk di hadapan tok kadi. Dia yang bernama Fareez, tunang Farah dan bakal menjadi suami aku dalam beberapa minit d...
    2 tahun yang lalu
  • Cerpen: Dia Berada di Carta Hati - Full version :) Maaf di atas segala kekurangan. Enjoy reading! “Tak nak!” Jerit aku sekuat hati ketika Amanina menarik tangan aku ke arah kereta yang dah...
    3 tahun yang lalu
  • cinta sunbae 31 - “ Andai awak tahu, perasaan saya pada awak, Isya. Dan andai awak turut ada perasaan yang sama pada saya… hidup saya akan jadi cukup bermakna.” Khairul me...
    6 tahun yang lalu
  • Episod 25 - Suasana di lapangan terbang itu riuh dengan jeritan-jeritan peminat kumpulan SapPhire dengan Miracle.Entah dari mana mereka tahu tentang berita bahawa mere...
    6 tahun yang lalu
  • pasal Endless Love - sapa2 yang nak baca entry baru Endless Love, sila ke Colours~Melody and Harmony :) Hana akan siarkan setiap entry baru kat situ tapi untuk entry lama akan ...
    7 tahun yang lalu
  • Bab 47(AKHIR) - Kakinya berjalan di lorong sepi itu. Sesekali memori menerjah fikirannya. Sudah empat tahun berlalu sejak X-Music dibubarkan dan ahli-ahli mereka pergi m...
    7 tahun yang lalu
  • chongmal mianhae.. - hye... korang sume.. first of all Sl nk minta maaf coz da lame x update blog.. br balik umah ney... then another sorry coz tomboy's love season 3 x dapat dis...
    7 tahun yang lalu

Pengikut

About Me

Foto saya
oppa kitorg=kyufa=ryeowook,hankyung & siwon famin=sungmin,kyuhyun & yesung hehe...*_=