hello...

Supported by votechdirect.com .

jom chat...


ShoutMix chat widget

korean song

Isnin, 10 Mei 2010

Episod 22


Kini,hampir dua minggu mereka berenam berada di hospital.Daniese kini mula sedarkan diri.Tetapi dia mengalami insomnia.Menurut doktor,yang dia ingat hanyalah perkara pada 5 tahun yang dahulu.Hae Rim terkejut dengan kenyataan doktor itu.

Dengan langkah yang lemah,dia pergi ke bilik Daniese.Daniese nampaknya sedang asyik menonton televisyen di dalam bilik itu.Sedikit langsung tidak menyedari kehadirannya.Hae Rim tersenyum tawar.Dia berdehem.Daniese yang sedang leka menonton televisyen lantas menoleh.

"Hae-Rim....hehe..sori.Tak perasan."Kata Daniese dengan sengihan.Hae Rim dengan selamba duduk di atas katil dengan Daniese.Dengan pantas Daniese menolak Hae Rim hingga jatuh.

"Kenapa pulak ni??"Hae Rim mengerutkan mukanya.Menahan sakit.

"Awak tulah..kenapa duduk kat sebelah saya??"Jawab Daniese kembali.Hae Rim pantas menepuk dahinya.Dia lupa,mereka belum menjadi pasangan kekasih pada 5 tahun yang dahulu.

"Sorry.."Katanya.Tapi nampaknya Daniese lebih mementingkan televisyen daripada dirinya.

"Nak air tak??Pelawa Hae Rim.Daniese hanya menangguk.Dia pergi ke meja yang menempatkan jug berisi air masak lantas menuangkannya kedalam gelas.Kemudian dia memberikan kepada Daniese.

"Nah."Daniese menyambutnya.Kemudian pintu bilik hospital itu terbuka.

"Daniese!"Muncul seorang wanita separuh umur.Dia adalah Datin Farysah.Bersamanya ialah Datuk Danni An,

"Mama!"Teriak Daniese gembira.Dia bangun lantas memeluk ibunya.Datin Farysah hanya tersenyum melihat gelagat anaknya itu.

"Kenapa mama datang sini?"Tanya Daniese selepas dia puas memeluk ibunya.

"Saja nak datang jenguk kamu..dah sihat lum?"Tanya Datin Farysa prihatin.Dengan senyuman Daniese mengangguk.

"Mama bawa anak kawan mama...saja nak jenguk kamu..katanyer dia kenal kamu.."Kata Puan Farysa sambil tersenyum simpul.Daniese hairan.Siapa??


"Danish..masuklah..."Arah Puan Farysa dengan lembut.Perlahan pinu itu dikuak sedikit demi sedikit.Muncul Danish disebalik pintu itu.

"Danish dari kumpulan Miracle???"Daniese sudah terkejut dalam pada masa yang sama juga gembira.Danish hanya tersenyum.Dia diberitahu oleh doktor bahawa Daniese mengalami insomnia.

"Hai awak..."Kata Danish lembut.Dia memandang ke arah Daniese.Kemudian matanya terpandang sesusuk tubuh yang dikenalinya di penjuru bilik itu.

"Sunbae!!!!"Hampir terjerit dibuatnya.Hae Rim pula hanya tersenyum tawar.

"Dia nilah anak kawan mama..dia kebetulannya ada kat sini..mama pun ajaklah dia sekali..Daniese tak marah kan?"Dengan pantas Daniese menggeleng.

"Marilah duduk di sini Danish..berbual dengan Daniese.."Pelawa Puan Marysa
Lalu dengan hormat Danish duduk di sofa yang bertentangan di hadapan Daniese.

"Eerr..saye keluar dahulu ye.."Pinta Hae Rim tidak selesa dengan kehadiran Danish.

"Hurrm..okey"Balas Daniese pendek.Hae Rim kecewa dengan  Daniese.

*********************

"Dania...."Pangil lelaki itu dengan senyuman yang manis.

"Ya.."Pantas Dania pergi ke arah doktor itu.

"Mari..saya nak check awak..dah sihat??ada pening-pening tak??"Tanya lelaki itu lembut.

"Tak..jadi bolehlah saya balik semula?Doktor??"Dania menunggu jawapan daripada doktor itu.Doktor itu mengangguk.

"Boleh..tapi Dania kena balik semula kesini seminggu sekali..janji??"Doktor Hairi menghulurkan jari kelingkingnya.Dania sambil tersenyum menyambutnya.

"Dania janji..."Dania menunduk seketika.


"Doktor..."Giliran Dania memanggil Doktor Hairi.

 "Ya..Dania nak apa?''


"Kenapa saya kene penyakit ni?"Tanya Dania dalam nada perlahan.Doktor Hairi mengeluh perlahan.


"Ini semua ketentuan Tuhan.Kita tak boleh jangka semua ni.Pada mulanya saya tak fikir awak sakit kanser otak,saya fikir awak takdalah penyakit seteruk tu.Tapi bila saya rawat awak..."Ayat Doktor Hairi tergantung.


"Tak pe la Doktor..."


"Dania jangan salah faham,"


"Tak pape.Saya faham."Dania pantas menjawap lalu pergi berlalu meninggalkan Doktor Hairi keseorangan.


"DANIA!!"


"Kenapa dengan aku ni?Aku ada buat salah ke sampai dia lari macam tu?"Tiba-tiba munul Hyun-Jung dihadapan pintu.

"Kenapa dengan Dania??"Tanya Hyun-Jung.Doktor Hairi hanya mengangkat bahu tanda tidak tahu.

"Hurm..tak pe la..Anyway malam ni jemputlah datang rumah saya."

"Ada apa??"soal Doktor Hairi pelik.


"Kita makan malam sama-sama.Kita boleh berborak pasal penyakit adik saya dengan lebih mendalam."


"Baiklah."


P/S:sorry la kalau n3 ni tak berapa best dan lambat nak upload..tengah tunggu Kyufa tulis tapi dia tak tulis2..jadi Famin pon tolong sambungkan n3 ni skit2..kalau ada yang tak puas hati cakapla..nanti Famin akan pertingkatkan lagi ya??!!

1 ulasan:

JoM LePaK SiNi

  • Terima Kasih Cinta Bab 5 - BAB 5 “APA ni, Dhia?” Nadhrah bercekak pinggang di depan aku sambil menilik aku dari atas ke bawah. Kenapa pula nak tengok aku sampai macam tu sekali? A...
    3 tahun yang lalu
  • Batam dan Pulau Bintan - Assalamualaikum Trip ni adalah bersama family, dan membawa ibu bersama adik2. Trip ni adalah bersama family , dan membawa ibu bersama adik2. Total budget ...
    4 tahun yang lalu
  • dust - ~ recommended music: you get me so high - the neighbourhood ~ “You know what’s wrong with you, Song Mingi?” Yunho slurred, the bottle of soju still in hand...
    4 tahun yang lalu
  • Fareez itu suami aku! Bab 3 - Mataku tertumpu ke arah dia yang sedang duduk di hadapan tok kadi. Dia yang bernama Fareez, tunang Farah dan bakal menjadi suami aku dalam beberapa minit d...
    9 tahun yang lalu
  • cinta sunbae 31 - “ Andai awak tahu, perasaan saya pada awak, Isya. Dan andai awak turut ada perasaan yang sama pada saya… hidup saya akan jadi cukup bermakna.” Khairul me...
    13 tahun yang lalu
  • Episod 25 - Suasana di lapangan terbang itu riuh dengan jeritan-jeritan peminat kumpulan SapPhire dengan Miracle.Entah dari mana mereka tahu tentang berita bahawa mere...
    13 tahun yang lalu
  • pasal Endless Love - sapa2 yang nak baca entry baru Endless Love, sila ke Colours~Melody and Harmony :) Hana akan siarkan setiap entry baru kat situ tapi untuk entry lama akan ...
    13 tahun yang lalu
  • Bab 47(AKHIR) - Kakinya berjalan di lorong sepi itu. Sesekali memori menerjah fikirannya. Sudah empat tahun berlalu sejak X-Music dibubarkan dan ahli-ahli mereka pergi m...
    14 tahun yang lalu
  • chongmal mianhae.. - hye... korang sume.. first of all Sl nk minta maaf coz da lame x update blog.. br balik umah ney... then another sorry coz tomboy's love season 3 x dapat dis...
    14 tahun yang lalu

Pengikut

About Me

Foto saya
oppa kitorg=kyufa=ryeowook,hankyung & siwon famin=sungmin,kyuhyun & yesung hehe...*_=