hello...

Supported by votechdirect.com .

jom chat...


ShoutMix chat widget

korean song

Jumaat, 2 April 2010

Episod 21

"Sis..when did you start dating with my brother?I'm really curios about that.."Tanya Danielle dengan hairan.Christina hanya tersenyum.Daniese juga rasa teruja untuk mendengarnya.


"Ok..if you're curios to know..i'll tell you..well,my father work as your brother partner..we met at my father birthday party..and then we start dating..are you clear?"Beritahu Christina.Dan ketika itu Fitriey melalui kawasan taman yang sedang mereka bertiga bersantai sambil membawa beg yang agak besar.Dia memerhatikan Dania dan Daniese yang sedang leka berbual dengan Christina.Lupalah tu!


"Don't you want to go home ladies??"Tanya Fitriey berbaur sindirin.Serta merta Dania dan Daniese bangun.Menepuk dahi mereka serentak.

"Sorry Fit,we forgot about it.."Kata mereka berdua serentak.Fitriey hanya menggeleng melihat perlakuan mereka berdua itu.

********

"DON'T worry bro!I'll take care of your princess!!"Kata Ikhwan dengan sambil melambaikan tangannya kepada Hyun-Jung.Christina hanya memerhatikan Ikhwan.Rasa rindu berputik kembali.
"Okey..take care Dania.."Jerit Hyun-Jung kembali.Dia turut melambaikan tangannya.Sebaik sahaja limousin itu hilang daripada pandangan mata,rasa tidak sedap hati mula menerjah ke dalam hatinya.Tiba-tiba sahaja hatinya risau.Semoga adikku selamat dalam menempuh perjalanan.

"Dania..bertuah kaukan..ada kakak ipar yang baik macam tu.."Jelas nada cemburu daripada Daniese.Dania hanya tersenyum.

"Yelah.. aku cuma nak abang aku bahagia sebelum aku pergi.."Katanya perlahan.Air matanya mula bergenang.Sedih.Dia memandang ke arah lain.Cuba tersenyum.Mereka berenam pula yang mendengarnya berasa pelik.

"Pergi?Pergi mana?"Tanya Irsyad apabila mereka semua mengesan sesuatu yang pelik.Dania hendak pergi ke mana?

Menyedari keterlanjurannya,Dania pantas menggeleng.Dengan senyap dia menyeka air matanya.Daniese menyedari hal itu.Dia memegang tangan Dania dan memaksanya betentang mata dengannya.


"Dania..aku tau kau ada masalah..beritau kami..kami takkan marah.."Pujuk Daniese.

Mereka semua mencari posisi yang sesuai untuk mendengar masalah Dania.Mendengar kata-kata Daniese itu,Dania mula menangis.Mereka berenam jadi panik.

"Kenapa Dania??"Tanya Azzam.

"Aku..aku..sa..sakit.."Kata Dania sambil tersedu-sedu.Sakit??Sakit apa??

"Aku..aku.."Belum sempat Dania menghabiskan ceritanya..

PPPPPPIIIIIIIINNNNNNNNN!!!!!!!!!!!!!!!!!
BUKK!!!!!!!!!!!!!!

************



"Ada sesiapa keluarga pesakit di sini?"(translate in bahasa malaysia dah,masih kt denmark)Tanya jururawat itu.Young-Hae yang sedang berdiri keresahan di tepi dinding tu menjawab.

"Saya!"

"Sila tanda tangan di sini untuk membuat pembedahan..pesakit kehilangan darah yang banyak.Sesiapa ada yang darah AB+ disini?"Tanya jururawat itu semasa Young-Hae menandatangani surat akuan pembedahan.


"Saya..biar saya yang derma.."Young-Hae berkata lagi.Adiknya masih belum sampai.

"Baiklah..sila ikut untuk buat pemeriksaan darah."Kata jururawat itu.

Hyun-Jung dan Christina baru sahaja sampai di hospital.Begitu juga dengan keluarga Daniese,E-One,Azzam,Fitriey,Irsyad dan Ikhwan.Hyun-Jung mencari jururawat.Dia pergi ke kaunter perkhidmatan.

"Cik,ada emergency tadi.Ada tak 6 orang remaja yang dihantar ke hospital ini?Saya abang kepada salah seorang daripada mereka berenam.Saya Danny,abang Danielle!"Tanya Hyun-Jung cemas.Christina yang setia di sebelahnya memujuk tunangnya itu supaya bertenang dengan mengosok belakang dadanya.

"Encik Danny..mereka semua sedang menjalani pembedahan begitu juga dengan adik encik sekarang ni..keadaannya agak kritikal buat masa ini."Beritahu jururawat itu dengan tenang.Hyun-Jung yang mendengarnya meraup mukanya.Jelas sekali raut wajahnya nampak risau.Rasa kesal  menimpa dirinya.

"Kenapa dengan diorang Danny?Kenapa??"Tanya Puan Marissa.Ibu kepada Ikhwan sambil menggoncang bahu Danny.Danny diam tidak berkutik.Dengan perlahan dia duduk di kerusi.Puan Marissa hanya menangis.Christina cuba memujuk Puan Marissa.


"Jangan risau,mereka semua sedang menjalani pembedahan sekarang ni..mereka semua akan selamat."Cristina berusaha memujuk mereka semua.

Keadaan di hospital itu suram dengan tangisan-tangisan kekesalan,kerana sebelum ini mereka mengabaikan anak-anak mereka yang sedang meningkat naik.

Kini telah 6 jam berlalu,tiada kesan kesan bahawa lampu itu akan terpadam.Kemudian lampu itu terpadam.Mereka tunggu sehingga doktor keluar.Ingin mengetahui siapa yang dibedahnya.

"Sesiapa ahli keluarga Danielle?"Akhirnya doktor itu muncul juga.Hyun-Jung dengan pantas bangun.Fahamlah doktor itu bahawa dialah abang Danielle.

"Sila ikut saya ke bilik saya..ada sesuatu yang saya ingin bincangkan.."Kata doktor itu.Hyun-Jung menurut sahaja doktor itu.Christina ingin mengikutnya tetapi dihalang Hyun-jung.Christina hanya menurut walaupun dirinya sendiri tak mengerti.

************

"Saya mendapati adik awak mengalami ketumbuhan di kepala.Saya perlu mengeluarkannya semasa pembedahan tadi kerana ia mungkin akan membahayakan dirinya.Luckily,saya berjaya mengeluarkannya tanpa apa-apa masalah.Yang saya hendak beritahu awak ialah,adik awak perlu mendapatan rawatan pakar.Saya merekomenkan awak kepada doktor ini..Dr.Hairie..dia berada di Malaysia..dia salah satu doktor pakar yang saya kenal..awak patut berjumpa dengannya.."Kata doktor itu panjang lebar.Apa yang dia mahu hanyalah supaya pesakitnya sihat seperti sediakala.


 Hyun-Jung hanya diam.Tidak tahu hendak berkata apa.Rasa kasihan bertindih dengan rasa bersalah menghimpit dirinya.Ibu!Ayah!Bantulah abang dari sana!!!!

1 ulasan:

JoM LePaK SiNi

  • Terima Kasih Cinta Bab 5 - BAB 5 “APA ni, Dhia?” Nadhrah bercekak pinggang di depan aku sambil menilik aku dari atas ke bawah. Kenapa pula nak tengok aku sampai macam tu sekali? A...
    3 tahun yang lalu
  • Batam dan Pulau Bintan - Assalamualaikum Trip ni adalah bersama family, dan membawa ibu bersama adik2. Trip ni adalah bersama family , dan membawa ibu bersama adik2. Total budget ...
    3 tahun yang lalu
  • dust - ~ recommended music: you get me so high - the neighbourhood ~ “You know what’s wrong with you, Song Mingi?” Yunho slurred, the bottle of soju still in hand...
    4 tahun yang lalu
  • Fareez itu suami aku! Bab 3 - Mataku tertumpu ke arah dia yang sedang duduk di hadapan tok kadi. Dia yang bernama Fareez, tunang Farah dan bakal menjadi suami aku dalam beberapa minit d...
    9 tahun yang lalu
  • cinta sunbae 31 - “ Andai awak tahu, perasaan saya pada awak, Isya. Dan andai awak turut ada perasaan yang sama pada saya… hidup saya akan jadi cukup bermakna.” Khairul me...
    13 tahun yang lalu
  • Episod 25 - Suasana di lapangan terbang itu riuh dengan jeritan-jeritan peminat kumpulan SapPhire dengan Miracle.Entah dari mana mereka tahu tentang berita bahawa mere...
    13 tahun yang lalu
  • pasal Endless Love - sapa2 yang nak baca entry baru Endless Love, sila ke Colours~Melody and Harmony :) Hana akan siarkan setiap entry baru kat situ tapi untuk entry lama akan ...
    13 tahun yang lalu
  • Bab 47(AKHIR) - Kakinya berjalan di lorong sepi itu. Sesekali memori menerjah fikirannya. Sudah empat tahun berlalu sejak X-Music dibubarkan dan ahli-ahli mereka pergi m...
    14 tahun yang lalu
  • chongmal mianhae.. - hye... korang sume.. first of all Sl nk minta maaf coz da lame x update blog.. br balik umah ney... then another sorry coz tomboy's love season 3 x dapat dis...
    14 tahun yang lalu

Pengikut

About Me

Foto saya
oppa kitorg=kyufa=ryeowook,hankyung & siwon famin=sungmin,kyuhyun & yesung hehe...*_=